Beste leden, ouders en sportvrienden,

Het heeft even geduurd maar uiteindelijk wordt ons geduld beloond, wij zijn blij dat we altijd het uiteindelijke doel voor ogen hebben gehouden, namelijk een toekomst-bestendige vereniging waar iedereen en vooral onze jeugd met plezier kan voetballen.

Het rapport heeft de status definitief gekregen, en is opgeleverd. Het sportpark Molenzicht in Beesd is de locatie geworden die het meest geschikt is voor de nieuwe fusieclub. Dit rapport gaat nu naar de gemeente Geldermalsen.

Voorafgaand aan het onderzoek hebben de stuurgroep leden en beide voorzitters van de clubs ingestemd met de eis van wethouder Wiendels dat het onderzoek is bindend en leidend zal zijn vanaf het moment dat het rapport de status definitief heeft bereikt.

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat is een terechte vraag; vanuit Rhelico zijde zijn er vanaf het verschijnen van het eerste concept vragen geweest, over ruimte, veldbehoefte, kosten, enz. Deze vragen zijn weerlegd en ongegrond verklaard, en hebben geen gevolg gehad op de uitkomst, wel is hierdoor helaas het proces enorm vertraagd.

De stuurgroepleden van Beesd hebben het bestuur geadviseerd om ondanks uitlatingen van Rhelico de deur niet dicht te doen en dit is wat wij ook altijd hebben uitgedragen en zullen blijven doen.

Wij verwachten nu dat Rhelico na het verschijnen van de definitieve rapportage de vooraf gemaakte afspraken nakomt en snel aan tafel komt om het ingezette proces van een fusie vervolg te geven.

Tevens hopen wij dat het bestuur van Rhelico nu hun leden op een volledige en transparante manier zal informeren over de opgeworpen vragen vanuit het onderzoek. Hiermee krijgen we allemaal een juist beeld van het verlopen proces en kunnen we op hetzelfde informatie niveau verder.

Het Bestuur en Stuurgroep V.V. Beesd.