Dit jaar stond v.v. Beesd voor de allereerste keer in zijn bestaan met een kraam op de jaarmarkt in ons eigen dorp. Omdat Rhelico, tegen de afspraak in, niet akkoord ging met de locatiekeuze van onderzoeksbureau KYBYS en zij een overgang naar Sportpark Molenzicht niet zagen zitten mislukte de fusie en kwam hierdoor ook helaas de samenwerking met de jeugd noodgedwongen tot een einde.

Hierdoor moet v.v. Beesd op eigen kracht verder. Omdat er nu duidelijkheid is heeft een enthousiaste groep (Activiteiten-Communicatie commissie) zich tot taak gesteld op allerlei manieren geld te genereren voor de (her)bouw van een nieuwe accommodatie. Ofwel samen de schouders eronder voor de toekomst van v.v. Beesd !!

Zo zullen er de komende tijd allerlei activiteiten worden georganiseerd zoals een familiedag c.q. openingsdag voor jong en oud op zondag 16 augustus, een statiegeldophaaldag begin november, een sponsorloop, allerlei loterijen,een bazar en nog veel meer. Zo kwam ook het idee om met een kraam aanwezig te zijn op de jaarmarkt in Beesd. Op donderdagavond begonnen de voorbereidingen. Rode en zwarte ballonnen werden opgeblazen het bord voor het ‘bal door het gaten schieten’ werd opgehaald en verdere voorbereidingen gedaan.

Al vroeg waren de leden van de  commissie vrijdag 12 juni aanwezig. Alle spullen zoals ballonnen, vlaggetjes, clubvlaggen, clubsjaals, spullen om wafels te bakken, pot met knikkers, hangtafel, etc. werden ingeladen en naar de kraam op de Voorstraat gebracht. En voordat de eerste bezoekers op de markt arriveerden waren we keurig op tijd klaar. De reacties van de bezoekers waren leuk om te horen en men waardeerde het zeer dat we onze club op deze manier onder de aandacht brachten.

Foto's zijn hier te vinden

De kraam werd druk bezocht en menigeen waagde een gokje in het raden van het aantal knikkers of het schieten van de bal door een van de gaten. Clubsjaals en wafels werden verkocht en de kas van de vereniging werd gevuld.

Uiteindelijk waren Henk van Bremen en Julliette van Wees het dichts bij het juiste aantal knikkers van 511. Beiden zaten er met het aantal van 512 slechts een knikker naast. Henk kreeg de pot met knikkers en een pot met snoep en Julliette kreeg de felbegeerde clubsjaal in rood/zwart. Het bal-door-een-gat-schieten werd gewonnen door Thijs van Lith die waarschijnlijk de techniek van zijn vader Jan van Lith heeft meegekregen…. Alle 3 zijn schoten waren raak en met 140 punten won hij de grote pot met snoep.

Al met al een zeer geslaagde dag en voor herhaling vatbaar.

AC commissie