Het scenario kon op de laatste speeldag (28 juni) niet mooier: nog 3 kanshebbers voor de titel: Bjorn Jansen, Andre van den Burg en Martien van den Broek, de onderlinge verschillen slechts 9 punten.

Alle mogelijke bespiegelingen waren al weken reeds besproken, ieder had zijn eigen vriendjes behoorlijk kunnen beinvloeden, maar het moest toch op die laatste speeldag gaan gebeuren.

Zelfs good-old Jos Krielen werd naar voren geschoven.  Aangekondigd als zijn allerlaatste wedstrijd.  Maar hoe anders zou het allemaal deze dag aflopen?

De loting zou weleens beslissend kunnen zijn. En er werd geloot, alles wees in het voordeel van de nummer twee: Andre van den Burg met zijn oranje team met alleen maar spelers van naam, zij die hun reputatie bij vv Beesd meer dan waargemaakt hadden.

De nummer 1 (Bjorn) mocht  met 4 doelpunten verschil verliezen. De teleurstelling was groot bij Bjorn toen alle “groene “ spelers het veld op kwamen. Weg illusie, weg hoop, alles weg, een heel seizoen verloren. Maar het liep allemaal anders. Een eerste helft meer dan alleen maar spannend.  Na een 1 – 0 voorsprong door Bjorn zelf, ging het al snel wat iedereen vermoedde: 4 – 2 voor het team van Andre. Nog 2 goals en het zou dit seizoen gelijk eindigen: het bestuur der WKC moest snel iets verzinnen om een dergelijk scenario in goede banen te laten eindigen. Verlenging, strafschoppen, iets anders ludieks bedenken?  Toch werd het net voor rust  4 – 3.

De spanning was te snijden.

De tweede helft gaf echter  een totaal ander beeld te zien. De oude mannen Jos en Johan namen het team van Bjorn op sleeptouw. Eerst was het Bjorn zelf die de  4 – 4 voor zijn rekening nam. Daarna waren het Jos  en Johan die samen met hun ongelooflijke routine en onnavolgbare acties 4 doelpunten voor hun rekening namen en uiteindelijk Bjorn  Jansen de zeer verdiende eindoverwinning schonken. Na afloop was de ontlading bij Bjorn en al zijn familieleden zeer groot.  Opvallend was ook dat de meeste tegenspelers  van vandaag zich in het feestgedruis gingen mengen. Gelukkig is dit alles  debutant Andre vd Burg ontgaan. Als klap op de vuurpijl kondigde Jos nog aan om nog 2 jaar door te gaan met de WKC!

Op zaterdag 4 juli vindt het eindfeest plaats der WKC: alle spelers, oud-spelers en sympathisanten der WKC zijn hierbij uitgenodigd.