Geachte leden van voetbal vereniging Beesd.

Afgelopen woensdag 8 juli hebben we als nieuw bestuur de eerste vergadering gehad en willen wij jullie over een aantal punten informeren die besproken zijn. Er is momenteel veel aandacht naar het reilen en zeilen van de vereniging na het afgebroken fusietraject.

Als nieuw bestuur willen we zorgvuldig omgaan met het verleden en zullen we op basis van feiten conclusies verbinden om zaken te veranderen. Het  is belangrijk dat de saamhorigheid in de vereniging blijft en ervoor zorgt dat we de komende periode maatregelen nemen om weer een bruisende vereniging te worden.

Voor de komende periode zal het bestuur zich inzetten voor een duidelijke structuur in de vereniging die voor iedereen eenduidig is en vooral transparantie uitstraalt. Deze structuur moet er op korte termijn voor zorgen dat de vereniging weer financieel gezond wordt en het vertrouwen heeft van iedereen binnen de club.

Op 8 juli is ook de officiële aanvraag bij de gemeente Geldermalsen ingediend voor de aanleg van een kunstgrasveld. Er zijn momenteel 4 aanvragen ingediend bij de Gemeente. Na het verkrijgen van een krediet zal er per jaar één vereniging geselecteerd worden voor de aanleg. In het gesprek met wethouder dhr. N. Wiendels en dhr. L. van de Koppel (schrijver sportvisie) is ons gevraagd voor medio september dit jaar ook een kostenraming in te dienen voor de nieuwe accommodatie om een beeld te krijgen van de totale investeringen. De gemeente zal geen kredieten beschikbaar stellen, maar zich enkel garant stellen bij een financiële lening.

In de eerste vergadering zijn een aantal beslissingen genomen:

- Het contract met verzorger Herman de Kleijn is beëindigd en de verzorging in het nieuwe seizoen zal worden gedaan
door Maarten Theijsmeijer van Fysiotherapie Beesd. De beëindiging komt voort uit een besparing op de kosten en heeft
niets van doen met de tot op heden prima geleverde prestaties van Herman

- Er komt een muntensysteem achter de bar zodat er geen contant geld meer rond gaat

- De komende periode dienen alle betalingen door het bestuur goedgekeurd te worden. Dit betekent dat er vanaf heden
niemand meer gemachtigd is om financiële handelingen te doen en/of afspraken te maken

- Er komt een nieuw beveiligingssysteem rondom het complex ter voorkoming van inbraak, vandalisme of
ontoelaatbare handelingen

- Er wordt een  nieuwe administratie via Sportlink ingericht met actualisatie van alle gegevens met betrekking tot leden,
sponsoren, in- en uitgaven. Het kan zijn dat  jullie nog geconfronteerd worden met eventuele foutieve zaken, geef dit
s.v.p. door aan de betreffende bestuursleden

- Het traject voor de nieuwe accommodatie gaat nog zeker een tijdje duren en daarom is besloten om met vrijwilligers
en verf het clubgebouw op een eenvoudige manier ‘op te knappen’ .

Kortom er is veel werk te doen en vrijwilligers zijn van harte welkom om een steentje bij te dragen.

In augustus zal een avond worden belegd om vrijwilligers te werven en verdere afspraken te maken.

Voor vragen, adviezen of positieve kritiek vernemen wij graag jullie reacties.

Rest ons nog iedereen namens het bestuur fijne vakantie toe te wensen en zien wij jullie graag op de openingsdag voor het nieuwe seizoen op zondag 16 augustus.

Bestuur v.v. Beesd