ALEM – Beesd is ook volgend jaar vierdeklasser. Het won met 2-3 bij Alem en dat was na de eerdere 4-2 thuiswinst voldoende om handhaving veilig te stellen.

Beesd maakte het zichzelf echter ongelooflijk lastig. Halverwege was de marge door de thuisploeg al weggepoetst (2-0). De ploeg van Gert Heijsteeg rechtte na rust echter de rug en sleepte nog een overwinning uit het vuur.

“Dit was een wedstrijd waar eigenlijk het hele seizoen in zat. Het was zwaar, maar we hebben samen de schouders eronder gezet en het toch gehaald. Er valt echt wel een last van mijn schouders”, zei Heijsteeg.

Goed weg
Een halfuur leek er voor Beesd weinig aan de hand. Echt goed speelde de ploeg niet, maar het kwam vier keer gevaarlijk voor het doel. Toch was het Alem dat de score opende. Na een fout van doelman Dennis de Vaal kopte Davy Baars de 1-0 binnen. Toen het vijf minuten later via diezelfde Baars ook 2-0 werd, was de stand over twee wedstrijden weer gelijk. Beesd kwam vlak voor rust nog goed weg dat het niet ook nog 3-0 werd.

Beuk erin
Na rust gooide Beesd de beuk erin en na een kwartier kopte Rens Bronk de 2-1 binnen. Dit bleek achteraf de beslissing. Alem moest scoren, maar de kansen waren voor Beesd. Kevin Spronk (redding keeper) en Jasper Gremie (lat) waren als dichtbij de 2-2. Uiteindelijk nam Jarno van de Water die gelijkmaker voor zijn rekening. Kort voor tijd maakte Gremie aan iedere onzekerheid een einde: 2-3.

“Het was dit seizoen een lange strijd tegen degradatie. Achteraf is het natuurlijk wel mooi om je zo veilig te spelen, maar ik hoop volgend jaar op wat minder zorgen”, aldus Heijsteeg.