Dit jaar wilde de Activiteiten Commissie van v.v. Beesd het seizoen van de senioren eens op een geheel andere manier afsluiten.

Geen zeskamp,  geen (tropisch) voetvolleybal toernooi, geen onderlinge wedstrijden, maar iets anders, maar wat dan?

Het idee om een volleybaltoernooi te organiseren werd geopperd.

Ja, waarom niet, maar dan een toernooi ook voor mensen buiten de vereniging.

Dus werd contact gezocht met SVB want die hebben ervaring in het organiseren van grote toernooien.

Marjo van Dijk en Manon Verweij sloten namens SVB aan bij de vergaderingen van de activiteiten commissie. Na een eerste kennismaking werden globaal de taken verdeeld. SVB nam de organisatie van het toernooi voor haar rekening en v.v. Beesd de rest erom heen zoals reclame, catering enz.

Al snel kwamen de eerste teaminschrijvingen binnen en het toernooi begon te leven. Maar liefst 26 teams schreven zich uiteindelijk in.

Met spanning werd naar de dag uitgekeken, zaterdag 18 juni. De organisatie was er klaar voor. Aan alles was gedacht, alleen het weer... de voorspellingen waren niet echt goed.

Om 11.30 uur arriveerden de eerste teams en om 12.30 uur gingen de wedstrijden van start. En het werd gezellig, enthousiaste teams, goede samenwerking en het bleef droog...  pas tegen het einde van de middag begon het te regenen, maar dat mocht de pret bij de laatste wedstrijden niet drukken. Om 16.00 uur bracht de plaatselijke Harmonie Concordia een serenade en schuilend tegen de regen werd onder de tenten uit volle borst meegezongen. Hierna volgde de prijsuitreiking en nam het team van 'Bisde on Tour' de beker in ontvangst als winnaar van de eerste editie van dit toernooi. Hierna werden onder het genot van een drankje de sportieve prestaties van de dag doorgenomen.

We kunnen terugzien op een goed georganiseerd en heel gezellig toernooi. De afspraak was om de opbrengst aan het einde van de dag samen te delen. Dat is natuurlijk goed voor de clubkas, maar er is meer. Natuurlijk zijn centjes belangrijk en iedere club kan de centjes goed gebruiken, maar de dag heeft veel meer opgeleverd: samenwerken. gezamenlijk iets organiseren. en dat ging prima.

Volgende keer weer?  Zeker weten.

Schrijf maar vast op, volgend jaar, mei 2017, editie nummer 2 van het SVB/VVB volleybaltoernooi.

De Activiteiten Commissie van v.v.Beesd

Druk hier voor de foto's van deze dag!