Het nieuwe seizoen komt er weer aan en de trainers en leiders zijn bij elkaar geweest om het programma te maken. We gaan zondag 31 juli weer beginnen met trainen en hebben een voorlopige selectie gemaakt waar we mee gaan starten. Het is de bedoeling dat de B en C selectie op de dinsdag gezamenlijk trainen en op de donderdag apart. De ervaring leert dat een aantal voetballers uit de B en C selectie alleen op donderdag trainen. De A selectie zal ook nog een aantal maandagen trainen in de voorbereiding. Op zondag 4 september gaat de competitie weer starten en de week voorafgaand zullen de trainers een meer definitieve selectie bekend maken.

Het maken van de voorlopige selectie was dit jaar een heel gepuzzel. Dit heeft te maken met een grote groep A1 spelers die leeftijdsgebonden overkomen, een groep A1 spelers die overkomen omdat er volgend jaar geen A1 is en het beëindigen van het huidige vierde. Zoals jullie kunnen zien in de samenstelling van de selecties hebben we waarschijnlijk voldoende spelers om met 4 elftallen de competitie in te gaan.

Het spelen in een selectie betekent dat je op basis van inzet, kwaliteit en trainingsopkomst zo hoog mogelijk wilt spelen. Dit moet ook de motivatie zijn om in de A/B/C/ selectie te willen spelen. Afgelopen jaar hebben een aantal spelers bedankt voor het spelen bij een hoger elftal, dit willen we in het komend seizoen voorkomen. In de evaluatie hebben we hier uitvoerig over gesproken.

In de staf zijn dit jaar nieuwe gezichten bij gekomen. Zo gaat Bertus Bronk ons ondersteunen om de jeugdspelers die zijn overgekomen te begeleiden in het seniorenvoetbal en bij het eerste assisteren bij trainingen en naast Henk op de zondag bij wedstrijden. In een selectie spelen is iets anders dan met je vrienden van jeugdelftal naar jeugdelftal te gaan. We willen deze talent volle groep graag behouden en op basis van de hier bovengenoemde uitgangspunten in een elftal selecteren. Verder gaat Arie de Hartog bij het tweede samen met Ed de begeleiding doen. We zijn zeer gelukkig met deze 2 fantastische clubmensen in onze staf.

Hebben we de staf dan ingevuld? Nee, we zijn nog op zoek naar een verzorger voor het eerste en een grensrechter voor het tweede. Beide functies zijn voor de wedstrijden op de zondag.

Met het samenbrengen van Beesd 4 met de andere teams gaat de donderdagavond de trainingsavond worden voor alle senioren. We denken dat de donderdagavond daardoor gezelliger wordt als iedereen elkaar kan ontmoeten.

Trainingen
- Dinsdag 19.30 uur dames en om 20.15 uur selectie A/B/C
- Donderdag 19.30 uur dames, Beesd 5 om 20.00 uur en om 20.15 uur selectie A/B/C

Nog even op vakantie en dan gaat het weer beginnen, we wensen jullie allemaal een prettige vakantie en tot in augustus. Zijn er vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met voor jou dichtstbijzijnde leider of trainer of met de technische commissie.

Met vriendelijke groet,

Staf en technische commissie senioren.

Oefenprogramma voorbereiding selectie senioren 2016/2017

27/28 aug

4-sept

Start competitie

Het bekerprogramma is nog niet bekend en zal later gepubliceerd worden

VERS VAN DE PERS
We weten dat Beesd 1 voor de beker heeft geloot tegen Ameide, Noordeloos en Lekvogels. De exacte tijden volgen later.