Tijdens de traditionele jaarafsluiting van het seizoen 2015/2016 is middenvelder Hans Kroeze met overweldigende meerderheid door zijn medespelers en staf gekozen tot ‘Speler van het Jaar’. Trainer Gert Heysteeg verwoorde fraai een aantal van de mogelijke argumenten die de stemmers in hun overwegingen meegenomen hebben; “Naast het feit dat Hans één van de betere spelers van deze selectie is afgaande op zijn talent én scorend vermogen (12 goals), heeft hij gedurende dit zware seizoen ook laten zien over een fantastische mentaliteit te beschikken, één die voor anderen als voorbeeld mag dienen. Hans heeft vrijwel geen wedstrijd pijnvrij kunnen spelen, maar heeft noodzakelijke wisselbeurten laten schieten ten faveure van andere spelers met pijntjes om zichzelf naar het einde van de wedstrijd te verbijten. Ook op trainingen weet Hans voorop in de strijd te gaan en eist hij van zijn medespelers dezelfde instelling”.

Hans is inmiddels geopereerd aan zijn kwetsuur en zal vanaf september kunnen vaststellen of hij de vv Beesd nog jarenlang met zijn voetbalkunsten kan dienen.