De Willy Kroeze Competitie start weer op zondag 28 augustus. Het wordt inmiddels het 10e seizoen van deze 7 tegen 7 competitie.

Iedere wat oudere (ex) voetballer of liefhebber kan meedoen met deze sfeervolle competitie.

Hoe werkt deze competitie?

We verzamelen iedere zondag om 10.00 uur in de kantine van de VVB. Vervolgens kleden we ons om en vindt de altijd eerlijke en soms hilarische loting plaats: wie speelt met of tegen wie. Dit kan dus iedere week verschillen.

Om 10.30 uur start de wedstrijd op een half voetbalveld. Afhankelijk van het aantal deelnemers spelen we in principe 7 tegen 7 met een minimum van 4 tegen 4.

Je mag alleen scoren binnen de 5 meter, lichamelijk contact en slidings zijn niet toegestaan. Er is geen scheidsrechter, wel wordt de stand bijgehouden door een objectieve jury.

Iedere wedstrijd worden er punten behaald en deze worden gedurende het hele seizoen bijgehouden. Een speciale tuchtcommissie houdt de fair-play bij.

Hoe werkt het puntensysteem?

Iedere speler van het winnende team krijgt de voor gescoorde doelpunten + 5 bonuspunten. De spelers van het verliezende team krijgen uitsluitend de door hen gescoorde doelpunten als punten toebedeeld.

Bij een gelijke stand krijgen alle deelnemers de gescoorde doelpunten + 3 bonuspunten. Wekelijks wordt per mail de actuele stand en een kort wedstrijdverslag doorgegeven aan alle deelnemers en sympathisanten.

Ook staat er tussentijds op de site een stand vermeld. In de maanden december t/m februari spelen we niet. Daar staat tegenover dat we doorgaan tot begin juli, dus we profiteren altijd van de mooi weer maanden!

Na afloop van iedere wedstrijd is er een hapje en een drankje en wordt de wedstrijd deskundig en vooral objectief geevalueerd.

Aan het einde van het seizoen worden de prijzen uitgereikt. Dit gebeurt in een gezellig samenzijn met partners/sponsoren/supporters.

Lijkt het je wat?

Kom eens langs of doe gewoon een keertje mee.

Tot ziens!

Het WKC-bestuur