De uitzending van Zembla roept veel vragen op onder onze leden en ouders. V.V. Beesd neemt daarin vooralsnog het standpunt van de KNVB in:

“Uit eerdere onderzoeken van het RIVM is niet gebleken dat spelen op kunstgrasvelden gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. En dat de velden dus gebruikt kunnen worden om op te spelen en trainen. Wel staat de KNVB erop dat er op zeer korte termijn aanvullend onderzoek komt. Dit onderzoek, te verrichten door het RIVM, moet antwoord geven op de vraagstukken zoals die nu bij ons en onze leden liggen.”.

Vooralsnog zien wij als bestuur van V.V. Beesd nog geen reden om maatregelen te nemen ten aanzien van uitwedstrijden die mogelijk op kunstgras gespeeld worden. Mochten zich andere feiten voordoen, dan zullen wij ons direct beraden en indien nodig een nieuw standpunt innemen.

Wij hopen u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Voor vragen kunt u altijd bij één van de leden van het Bestuur of het Jeugdbestuur terecht.

Bestuur V.V. Beesd