Onze jeugd wordt aan veel verleidingen blootgesteld, waaronder drank, drugs, gamen en eten. Dergelijke verleidingen kunnen grote consequenties hebben voor onze kinderen. De gemeente Geldermalsen pakt een aantal van deze problemen onder jongeren op onder de titel Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG). Het doel: “Streven naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een omgeving waarin een gezonde leefstijl de normaalste zaak van de wereld is.”.

V.V. Beesd heeft zich hierbij aangesloten. Wij vinden het als vereniging belangrijk om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Jeugd is voor onze vereniging van enorm groot belang. Één van de essentiële pijlers die het fundament vormt van onze toekomst als vereniging. Zodoende willen wij dit probleem onder jongeren helpen aan te pakken. Wij hebben daarvoor echter mensen nodig die ervaring en/of kennis hebben op de diverse onderwerpen die spelen rondom een gezonde leefstijl, dus denk daarbij bijvoorbeeld aan voedingsdeskundigen en bewegingsdeskundigen. Met ervaringsdeskundigen uit onze vereniging willen wij graag een Taskforce oprichten die het Jeugdbestuur gaat adviseren en ondersteunen in het verwezenlijken van de JOGG ambitie. Thema’s die op korte termijn al een rol gaan spelen, zijn gezonde alternatieve voedingswaren in onze kantine, een pilot met teamboxen voorzien van fruit tijdens de wedstrijden voor onze jongste jeugd en een voorlichtingsavond voor onze oudere jeugd over genotmiddelen (drank en drugs).

Wie zou graag in onze Taskforce willen deelnemen en ons willen helpen? Je kunt je aanmelden bij Gerard van Kilsdonk (g.van.kilsdonk@planet.nl).