Beesd, 5 november 2016

Beste leden van V.V. Beesd,
De Materialen Commissie in haar nieuwe samenstelling is nu ongeveer twee maanden aan de slag. Deze periode heeft in het teken gestaan van de herstructurering van de opslag, de inkoop, de uitgifte en werkverdeling van voetbalkleding en materialen. In deze nieuwsbrief informeren wij u over de stand van zaken en enkele richtlijnen die ingevoerd gaan worden

Voetbalkleding
Als vereniging vinden wij het belangrijk dat onze leden een uniforme uitstraling hebben als zij de voetbalsport beoefenen. Voetbalkleding is in allerlei soorten en maten te verkrijgen. De commissie heeft gedegen onderzoek gedaan welke kleding en merken geschikt zijn met voldoende balans tussen kwaliteit , prijs, kleur en uitstraling.
Om tot een juiste afweging te komen, heeft de commissie zich laten informeren door diverse leveranciers en heeft men overleg gevoerd met diverse leden van onze vereniging.

De commissie heeft op basis hiervan geconcludeerd dat de voetbalkleding van het merk Jako het beste uit de bus komt. Het huidige tenue van onze vereniging, het zogenaamde Sublimatie Shirt (custom-made model en design), blijft onderdeel uitmaken van de kledinglijn die wij in de komende jaren gaan voeren.
Om de uniformiteit te borgen en (contract)afspraken na te kunnen komen, wordt alle voetbalkleding ingekocht door de Materialen Commissie. Het is niet toegestaan zelf kleding van een ander merk te kopen en te laten bedrukken. In samenwerking met Jako hebben wij een selectie gemaakt van artikelen voorzien van het V.V. Beesd logo.

Trainingspakken
De Jager Sport in Geldermalsen heeft trainingspakken op voorraad liggen, bedrukt met het V.V. Beesd logo. U kunt deze bij De Jager kopen en eventueel laten voorzien van de naam van de speler. De pakken zijn per stuk verkrijgbaar.

Keepershandschoenen
Onze commissie heeft de vraag gekregen of keepershandschoenen vergoed kunnen worden, omdat deze onderdeel vormen van de keepersuitrusting. De commissie heeft onderzocht of dit haalbaar is en heeft daarover overleg gevoerd met het bestuur en de penningmeester.
Helaas hebben wij moeten constateren dat het vergoeden van keeperhandschoenen voor alle keepers financieel niet haalbaar is. Toch willen wij dit goede initiatief niet zomaar aan de kant schuiven. Wij zijn in overleg gegaan met De Jager Sport en zij zijn bereid een korting te geven op keeperhandschoenen voor al onze keepers.
Onze keepers krijgen binnenkort via de teamleiders een kortingsbon van 20% om hun keepershandschoenen aan te schaffen bij De Jager Sport, Kerkstraat 19, Geldermalsen.
Afspraken uit het verleden vervallen met dit nieuwe collectieve voorstel.

Korting op voetbalschoenen
Naast een korting van 20% op keepershandschoenen heeft De Jager Sport tevens te kennen gegeven dat al onze leden 10% korting krijgen voor het aanschaffen van je voetbalschoenen. Bij het vertonen van je spelerspas van V.V. Beesd krijg je 10% korting aan de kassa.

Standaard materialen
Als vereniging vinden wij het belangrijk de richtlijnen te volgen die de Technische Commissie hanteert waar het gaat om de wijze waarop de trainingen en wedstrijden invulling verkrijgen. Ter ondersteuning aan de trainingen en wedstrijden zijn diverse materialen aangeschaft. Deze zogenaamde ‘Standaard Materialen Uitrusting’ bestaat uit trainingsballen, wedstrijdballen, bidons, hesjes, waterzak en hoedjes. De materialen  worden aan het begin van het seizoen aan de trainers/leiders verstrekt, aan het einde van het seizoen moeten deze weer compleet ingeleverd worden. Indien er materialen ontbreken, zijn wij helaas genoodzaakt deze kosten door te berekenen aan het betreffende team. Wees dus zuinig op de materialen van je team om onnodige kosten te voorkomen.

Bovenstaande materialen worden centraal ingekocht, bewaard en onderhouden.

Sponsors
Sponsors zijn voor onze vereniging een belangrijke financieringsbron. Zonder hun steun zou het erg moeilijk worden om kwalitatief goede middelen aan te schaffen. Hun bijdrage leidt er mede toe dat onze teams op en top op het veld kunnen verschijnen.
Mocht een sponsor bereid zijn jouw team te sponsoren, dan dient contact opgenomen te worden met de Sponsor Commissie. Zij zullen met de sponsor de sponsorregels doornemen en een contract voor een bepaalde tijd opstellen. Een sponsor kan de kosten voor de aanschaf van bijvoorbeeld trainingspakken, inloop shirts of tenues voor zijn rekening nemen in ruil voor bijvoorbeeld de naam van het bedrijf op het tenue.

Op de website kunt u hierover meer informatie vinden.

Één loket
Om de uniformiteit te borgen, de inkoopkosten voor onze vereniging te beperken en de belangen van onze sponsoren juist te behartigen, kunt u de standaard uitrustingen qua kleding en materialen alleen via de Materialen Commissie bestellen.
Voor elk team is een Materialen Coördinator aangesteld. Dit zijn:

·       Aanspreekpunt Senioren
Antoon van de Water
Telefoon:  0345 – 682519
E-mail:  anvdwater@hotmail.com

·       Aanspreekpunt Junioren JO-15 t/m JO-19
Lex van Dijk
Telefoon: 06 36158193
E-mail:  l.van.dijk@hetnet.nl

·       Aanspreekpunt Pupillen MINI t/mJO13
Pascal Middelkoop
Telefoon:  06 21585276
E-mail: pascalmiddelkoop@hotmail.com

Afsluitend
Wij beseffen ons dat wij niet per direct deze nieuwe richtlijnen voor alle teams kunnen invoeren. Er zijn nu eenmaal nog lopende verplichtingen, dan wel er zijn teams die vrij recent kleding hebben aangeschaft. Ons streven is om met ingang van het seizoen 2017-2018 de gehele kleding- en materialenlijn aangepast te hebben aan de nieuwe richtlijnen.

Mocht u nog vragen hebben, schroom dan niet om uw Materialen Coördinator aan te spreken of een mail te sturen.

Wij hopen u met deze nieuwsbrief voldoende over de lopende zaken geïnformeerd te hebben. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, zullen wij ons weer tot u wenden.

Met vriendelijke groet,
Patrick Kemker