Na de winterstop stond vandaag voor v.v. Beesd de uitwedstrijd naar Beusichem tegen BZS op het programma. Waar in de regio veel wedstrijden afgelast werden, kon BZS uitwijken naar het kunstgras en daar werd dan ook vandaag gespeeld. Beesd wat niet optimaal heeft kunnen trainen na de winterstop, kwam minder goed voor de dag dan de gastheren van vandaag. Op de 3-1 winst van BZS viel na 90 minuten dan ook weinig af te dingen.

Als er omstreeks half 3 wordt afgetrapt, ontstaat er al gauw een kenmerkend beeld van de eerste helft. BZS iets meer balbezit, maar kan hier weinig gevaar mee stichten. Beesd bij balbezit te onrustig en daardoor gauw en te vaak onnodig balverlies. Grote kansen blijven dan ook uit en de amusementswaarde ligt dan ook laag, ondanks een flink aantal toeschouwers. Uiteindelijk is het BZS wat de ban breekt, met enig geluk. Een speler van BZS probeert met een acrobatische omhaal de goal van Beesd onder vuur te nemen, maar de bal zwaait af, echter gelukkig voor BZS en helaas voor Beesd staat daar Lars Mulder van BZS en deze kopt de bal tegendraads raak, 1-0. Beesd blijft onrustig spelen en kan daardoor nog minder gevaar stichten dan BZS. Enige tijd later nemen de problemen voor Beesd nog verder toe. Een vrije trap vanaf zo'n 40 meter wordt in de 16 gepompt, waar deze ongelukkig via de voet van Arjan van den Bosch in het eigen doel belandt, 2-0. Hierna pakt Beesd het iets beter op en gaat de ploeg iets feller spelen. De aansluitingstreffer valt dan vlak voor rust. Beesd weet de bal te veroveren en daardoor is er ruimte op de helft van BZS. De diepe bal komt bij Jarno van de Water en deze legt af op Kevin Kruissen en hij faalt niet 1 op 1 met oud-keeper van Beesd, Bjorn Nuijsenborgh, 2-1. Vlak voor rust krijgt Beesd nog bijna een kans op de gelijkmaker, maar een volledig onterecht vlagsignaal wordt door de scheidsrechter overgenomen. Niet veel later gaan de ploegen rusten met een 2-1 voorsprong voor BZS.

Met een 2-1 achterstand is er nog niks verloren, maar evenals in de eerste helft zit Beesd allesbehalve lekker in de wedstrijd. BZS voetbalt duidelijker iets gemakkelijker op het kunstgrasveld, maar grote kansen blijven ook voor de gastheren in de tweede helft uit. Echter net als in de eerste helft zijn het wel de elf van Beusichem die tot scoren komen. Een lange bal valt over de verdediging van Beesd en Lars Mulder laat keeper Niels Jonker 1 op 1 kansloos en tekent voor zijn tweede van de middag, 3-1. Gezien het spel vandaag van Beesd een onmogelijke opgave om hiervan nog terug te komen, al krijgt de ploeg nog wel kansen op de aansluitingstreffer. Hans Kroeze kan uithalen vanaf rand 16 nadat Beesd goed druk zet op defensie van BZS, maar zijn schot zeilt over, Nick van Gameren gaat even later 1 op 1 met Bjorn van Nuijsenborgh, maar zijn bal belandt in het zijnet en ook Jarno van de Water kan een prima lange bal van Kevin Spronk van dichtbij vlak voor tijd niet langs Bjorn krijgen. BZS krijgt nog ruimte in de counter, maar weet hier geen gebruik van te maken. Hierdoor eindigt de wedstrijd in 3-1 voor BZS.

Een terechte overwinning voor BZS vandaag tegen een matig Beesd. Te lang kan Beesd niet in de teleurstelling blijven hangen, want volgende week staat de derby tegen GVV op het programma. Duidelijk is in ieder geval dat Beesd dan uit een heel ander vaatje zal moeten tappen, wil het elftal een resultaat tegen de hoogvlieger uit Geldermalsen. Om 14.00 zal er afgetrapt worden op Sportpark Molenzicht.