RUMPT/BEESD - Er komt een haalbaarheidsonderzoek naar een fusie tussen de voetbalverenigingen Rhelico en Beesd in Geldermalsen-West.

Beide clubs willen investeren in een nieuwe club- en kleedaccommodatie. Naar aanleiding hiervan zijn de besturen van Rhelico en Beesd om tafel gegaan en hebben zij de mogelijkheden besproken om te komen tot een fusievereniging in Geldermalsen-West.
De ledenvergaderingen zijn inmiddels unaniem akkoord gegaan met een haalbaarheidsonderzoek. Inzet is een financieel gezonde voetbalvereniging in Geldermalsen-West.
Stuurgroep
Er is een stuurgroep in het leven geroepen waarin drie leden van beide clubs zitting nemen. De KNVB vervult een sturende en coördinerende rol. De stuurgroep heeft als taak een voorstel te maken waarin de fusiemogelijkheden worden geschetst. Ook de gemeente Geldermalsen wordt bij dit proces betrokken.

De jeugdafdelingen van Rhelico en Beesd werken reeds samen. Een deel van de jeugdelftallen neemt sinds vorig jaar gezamenlijk aan de competitie deel.