Donderdag 4 december is de stuurgroep voor de 2e keer bij elkaar gekomen. Naast het gezellig over voetbal praten, worden er erg goede en concrete discussies gevoerd.

Gelukkig hebben we Marjan die ons steeds weer scherp aan de tijd houdt, en kregen een aantal stuurgroep leden (rond 10 uur) Sint en Piet nog op bezoek, anders  hadden we het misschien wel licht zien gaan worden….

De afgelopen weken is er veel gebeurd. In het eerste overleg was afgesproken dat al de aanwezige informatie per onderwerp in kaart zouden worden gebracht.

Verder zou iedereen personen gaan benaderen die in de verschillende werkgroepen zouden kunnen en willen gaan plaatsnemen. Hier zijn de eerste stappen al goed in gezet.

Voor alle duidelijkheid nog even de rol van de stuurgroep leden. Deze leden zorgen ervoor dat er een zo optimaal mogelijk draagvlak binnen de verenigingen ontstaat,

waarbij de inhoud van de fusieonderwerpen zoveel mogelijk via de werkgroepen, door de leden wordt vormgegeven.

Hieronder nogmaals de verschillende onderwerpen en de bijbehorende namen ( “linking-pins”).

o    Bestuurlijke organisatie                                           Bartho en Patrick

o    Accommodatie                                                       Roland en Marco

o    Locatie         (gesprekspartner gemeente)                 Patrick en Bartho * input allen

o    Voetbal                                                                  Bartho en Jeroen

o    Financiën                                                               Roland en Marco

o    Vereniging en cultuur en communicatie                    Gert en Jeroen

Om een “droom” accommodatie te kunnen realiseren zullen we de gemeente keihard nodig hebben. We zijn inmiddels met de gemeente in gesprek en zoeken naar gemeenschappelijke doelen. Zo zou het kunnen zijn dat er een multifunctioneel sportpark gerealiseerd gaat worden. Meerdere sporten onder een dak en op een locatie. Hiervan zijn al erg mooie voorbeelden ontwikkeld, bij VV Engelen is dit bijvoorbeeld erg goed gelukt.

Direct na de feestdagen zal er een “brain-strorm” sessie zijn waarin de stuurgroep leden van gedachte  wisselen, gaan “dromen” over de mogelijkheden om tot zo’n multifunctionele “open club” te komen. Julie, leden, zijn natuurlijk ook van harte uitgenodigd om met ons mee te “dromen” over mogelijkheden. Ieder idee is er een, niets is te gek!

Uiteraard zitten de verschillende werkgroepen niet stil, zij werken de ingezette acties uit.

We houden jullie op de hoogte!