Beste leden,

De commissieleden waren vrijdag 20 maart in kennis gesteld van het rapport over de keus van de locatie. Sportpark Molenzicht is de locatie geworden waar Beesd en Rhelico samen aan een nieuwe toekomst zouden beginnen.
Rhelico heeft twijfels over de kwalitatieve onderbouwing van het rapport.
Het onderzoeksbureau KYBYS heeft aangeboden om de stuurgroep en de besturen de onderbouwing nader toe te lichten.
Helaas is het hier niet van gekomen en heeft Rhelico op woensdag 25 maart het vertrouwen in het proces opgezegd en aangegeven te willen stoppen.

Bij opdracht van de gemeente aan het bureau KYBYS zijn er duidelijk zaken afgesproken en vastgelegd met beide verenigingen.
Het onderzoek is bindend voor beide partijen en er was geen discussie meer mogelijk over de uitkomst. Wij realiseerde ons op dat moment dat de locatie keuze heel bepalend zou zijn.

Wij betreuren ten zeerste dat we de eindstreep niet gehaald hebben. In het persbericht van Rhelico meldde ze dat de fusie voorlopig van de baan is.
Wij beraden ons nu op wat dat precies betekent voor onze leden en de toekomst van ons sportpark.

Wij bedanken de KNVB en de gemeente voor hun onafhankelijke rol en betreuren dat de inspanningen niet ons einddoel heeft gehaald. Namelijk onze jeugdleden een toekomst te kunnen bieden op een gerenoveerd sportpark.

Zoals U kunt begrijpen gaat de bijeenkomst van aankomende zaterdag niet door.

Patrick Kemker, Jeroen van Stappershoef en Roland Versteegh