Onder heerlijke omstandigheden moest Beesd het zondagmiddag opnemen tegen RKTVC met als inzet een plek in de middenmoot van de 4e klasse F. Het bleek een heet middagje te worden met een hoofdrol voor scheidsrechter Ramcharan. Uiteindelijk moesten beide teams de punten delen (3-3).

Al in de tweede minuut van de wedstijd mocht RKTVC van 11 meter aanleggen voor de eerst goal van de middag. Een cornerbal werd verwerkt door Beesd doelman Wesley van de Werken, hij leek daarbij gehinderd te worden. De scheidsrechter floot dan ook, echter tot ieder verbazing wees hij naar de stip wegens ‘leunen’ door de keeper in zijn eigen doelgebied. RKTVC wist dit buitenkansje te benutten. De fase erna kenmerkte zich door een veelvoud aan vreemde beslissingen van de scheidsrechter zonder daarbij één van de teams te bevoordelen; dit tot hilariteit van het in grote getalen opgekomen publiek. In de 17e minuut van de wedstrijd wist Beesd langzij te komen; Jarno van de Water wist na een fraaie solo de bal diagonaal in de verre hoek achter de RKTVC doelman te krullen (1-1). Diezelfde van de Water wist Beesd nog voor rust op voorsprong te zetten; Jeroen van Gameren wist een pass van Arjan van de Bosch te verlengen en zette van de Water daarmee alleen voor de keeper die hij met een fraai lobje verschalkte (2-1). Op slag van rust had Jasper Gremie een grote kans op de 3-1 na een prachtige diagonale pass van Hans Kroeze, oog in oog met de keeper schoot hij over.

Na rust wist Beesd controle over de wedstrijd te behouden tot het moment dat Coen Verwolf in de 63e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd gepresenteerd kreeg. RKTVC schoof direct een verdediger door en ging opportunistischer spelen, waardoor ook Beesd in de tegenstoot gevaarlijk kon worden door de ruimtes die ontstonden. Toch duurde het tot de 87e speelminuut tot het doek definitief leek te vallen voor RKTVC. Met gevaar voor lijf en ledematen gooit Arjan van de Bosch zich in een duel 25 meter voor de Beesd goal om een afvallende bal proberen te onderscheppen voor een RKTVC speler dreigend kan uithalen. Er lijkt een overtreding op hem te worden gemaakt, echter wordt deze niet bestraft. Kevin Kruissen is de eerste speler die opmerkt dat de scheidsrechter niet gefloten heeft en ook niet van plan was dat te gaan doen; hij pikt de bal op en begint aan een sprint van ruim 70 meter richting de RKTVC goallie en heeft voldoende energie over deze te verschalken (3-1). Normaal gesproken voldoende voor de overwinning en de daarmee gepaard gaande sprong op de ranglijst. Scheidsrechter Ramcharan had echter nog zin in een extra hoofdrol tijdens dit duel. Om onduidelijke redenen telt de leidsman er 14(!) minuten bij op. In deze resterende speeltijd geeft hij RKTVC in de 97e minuut de tweede strafschop van de middag na een overtreding van keeper van de Werken (3-2). In de 104e minuut bestraft hij een ‘overtreding’ van Arjan van de Bosch aan de zijlijn. Uit de verkregen vrije trap wordt er in het zestienmeter gebied veel geduwd en getrokken en bolt uiteindelijk het net voor de zesde keer deze middag (3-3). Direct na de aftrap fluit de leidsman definitief af waarna de emoties op en rond het speelveld nog even hoog opliepen.

Trainer Gert Heysteeg gaf na de wedstrijd aan: 'Normaal probeer ik zo min mogelijk over een scheidsrechter te zeggen, maar dit heb ik nog niet nooit meegemaakt. Deze man heeft vanaf binnenkomst in de bestuurskamer alle aandacht naar zich toegetrokken en dat vol gehouden tot hij onder begeleiding naar zijn auto gebracht moest worden’. ‘Als er na de wedstrijd maar over één persoon gesproken wordt door beide teams dan is er iets niet goed gegaan’. ‘We speelden vandaag eindelijk weer eens een goede wedstrijd met veel energie en leuke combinaties, het is dan erg zuur als je op deze wijze niet krijgt wat je verdiend. Ik ben trots op wat de mannen vandaag hebben laten zien, als we dat nog een aantal wedstrijden kunnen opbrengen, hoeven we ons nergens zorgen over te maken’.