Het bestuur van de voetbal vereniging Beesd en hoofdtrainer Gert Heysteeg hebben in goed overleg besloten om de samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Directe aanleiding zijn de resultaten van de 2e seizoenshelft, waardoor Beesd voor het tweede achtereenvolgende jaar veroordeeld is tot het spelen van nacompetitie voor lijfsbehoud in de 4e klasse.

Zondag a.s speelt Beesd haar laatste competitie wedstrijd om vervolgens in een tweeluik tegen een periodekampioen uit de 5e klasse handhaving in de 4e klasse veilig te stellen. Bestuurslid technische zaken Cees Brouwer reageert: "een bijzonder lastig besluit; Gert is een jongen van de club en inwoner van het dorp. Gert en ik hebben lange gesprekken gevoerd en kwamen met pijn in ons hart tot de conclusie dat dit besluit wellicht de grootste kans tot handhaving geeft en dat is wel wat Beesd wil".

Hoofdtrainer Gert Heysteeg reageert kort en nuchter "iets wat een droomhuwelijk had moeten worden eindigt in een deceptie. Natuurlijk had ik me hier iets anders bij voorgesteld, maar de cijfers liegen niet en nuances passen niet bij een eerste elftal. Dit lijkt op dit moment het beste besluit in het belang van de voetbal vereniging Beesd".

Heysteeg had een verbintenis tot het einde van het komende seizoen.