Na een verdienstelijk gelijkspel vorige week tegen Alem stond er deze koude zondag de uitwedstrijd tegen DSC uit Kerkdriel op het programma. Al vooraf was duidelijk dat de klassering van deze ploeg geen recht doet aan de kwaliteiten en DSC lager staat dan dat het hoort. De degradant had de eerste maanden duidelijk moeite met de omschakeling van 3e klasse naar 4e klasse, maar voetbalt de laatste wedstrijden duidelijk meer naar zijn kunnen en zodoende stijgt de Kerkdrielse ploeg gestaag.

De wedstrijd gaat iets later dan gepland van start en in de openingsfase is het duidelijk aftasten van beide ploegen. Mede door de harde wind zijn passes aan beide kanten niet altijd even nauwkeurig en wisselt het balbezit vlot tussen de teams zonder dat een van de twee de overhand heeft. Het is DSC met de eerste kans, maar het schot binnen de 16 is een slap rollertje die voor Vincent Rink geen enkel probleem vormt. Uiteindelijk is het Beesd dat het initiatief pakt in de openingsfase en via de zijkanten gevaar probeert te stichten en dit resulteert ook in de openingstreffer. Een voorzet vanaf rechts belandt uiteindelijk voor de voeten van Dyon van Bremen en deze blijft van dichtbij koelbloedig en zet zo Beesd op 0-1. Het spelbeeld verandert weinig, al heeft DSC meer balbezit, maar kansen blijven uit. Dit komt mede doordat de vleugelspelers van DSC niet toekomen aan het maken van acties omdat beide backs van Beesd er kort op zitten. Helaas kan Beesd de voorsprong niet vasthouden in de eerste helft, want met veel geluk komt DSC op gelijke hoogte. Vanaf de middenlijn probeert Mark Hooymans met een crossbal het spel naar de rechterkant te verleggen, maar de bal vliegt tot ieders verbazing op fraaie wijze in de goal. Een prachtige, maar gelukkige goal voor DSC, maar daar maalt niemand bij ze om. Gesterkt door gelijkmaker zoekt DSC meer de aanval en nog voor de rust pakt men zelfs de voorsprong. Vanaf rechts kan de bal makkelijk voorgegeven worden en van dichtbij kan Martijn Veldhuis ongehinderd binnen koppen. DSC keert hierdoor vlak voor rust de wedstrijd in zijn voordeel om.

In de tweede helft is duidelijk dat het niet de dag van Beesd is. Aanvallend slaagt Beesd er totaal niet in om gevaarlijk te worden en eigenlijk creëert Beesd de gehele tweede helft niet één kans. DSC daarentegen speelt met meer vertrouwen door de voorsprong en bestookt het Beesdse doel veelvuldig. Lange tijd weet de verdediging samen met keeper Vincent Rink grote kansen onschadelijk te maken, maar de derde treffer van DSC kan niet uitblijven. Deze valt dan ook rond de 70e minuut wanneer Damian van Herwijnen van dichtbij vrij kan inschieten en in deze opzet niet faalt. De wedstrijd is nu helemaal gespeeld en ondanks nog enkele grote kansen van DSC om Beesd meer pijn te doen blijft het 3-1.

Een zeer verdiende overwinning voor de thuisploeg vandaag. Behalve het eerste halfuur heeft Beesd vandaag niks gecreëerd en gaat het terecht met 0 punten huiswaarts. Bij de nederlaag zal men echter niet te lang stil kunnen staan, maar moet Beesd vooruit kijken naar de belangrijke thuiswedstrijd tegen RKTVC aankomende zondag. Een club die net als Beesd probeert weg te blijven van de onderste regionen, maar ook nog zeker een flink aantal punten hiervoor nodig heeft. Duidelijk mag zijn dat Beesd op alle vlakken uit een ander vaatje moet tappen dan dat het tegen DSC heeft gedaan, wil men een positief resultaat halen. Om 14.00 zal er afgetrapt worden op Sportpark Molenzicht!