Beesd, januari 2019

Betreft: Informeren bar- bestuursdiensten

Beste vrijwilliger van de hospitality dienst,

Graag willen we jullie informeren over het herindelen van de bar- en bestuursdiensten.

Aanleiding hiervoor is dat de jeugdcommissie en het hoofdbestuur van v.v. Beesd van mening zijn dat er op dit moment te weinig aandacht geschonken wordt aan het opvangen van de tegenstanders en de scheidsrechters. Daarom is besloten om de bestuursdiensten weer apart in te gaan delen van de bardiensten.

Als eerste gaan we een nieuwe indeling maken, we zullen de personen die eerder aangegeven hebben bestuursdiensten te willen draaien hiervoor benaderen. Als we een selectie kunnen maken van 24 personen, zou dit betekenen dat je eens in de 3 maanden een ochtend- of middagshift draait.

Voor de bardienst gaan we de diensten indelen in 3 shiften op zaterdag:

• 08.30 uur tot 13.00 uur, 2 personen
  • 11.00 uur tot 15.00 uur, 1 persoon om de drukte in de keuken op te vangen
  • 13.00 uur tot 18.00 uur, 2 personen

Naast een bardienst op zaterdag, word je ook een dienst op de zondag ingedeeld.

De bestuursdienst zijn 2 shiften op zaterdag:

• 8.30 tot 13.00 uur, 1 persoon
  • 13.00 uur tot 18.00 uur, 1 persoon

Ieder lid van VVBeesd of ouder/verzorger van de jeugdleden onder de 16 dient vrijwilligersuren te draaien. Zonder vrijwilligers kan de vereniging niet draaiend gehouden worden!

Dit kan op verschillende manieren. Als je je niet specifiek voor een taak hebt opgegeven, draai je mee met de bardiensten, waar veel vrijwilligers voor nodig zijn. Daarnaast komt nu als aparte taak bestuursdiensten. Dus om aan je vrijwilligersuren te komen is geen probleem!

Wat zijn de o.a. taken van de bardienst?

• Het aanzetten van de muziek
  • Het bezetten van de bar en de keuken
  • Het klaarzetten van de ranja en bananen voor de jeugdteams op zaterdag
  • Zorgen dat de ranja en bananen in de rust in de kleedkamers klaarstaan
  • Zorgen dat de kantine er verzorgd uitziet
  • Verantwoordelijk voor het juist afrekenen van consumpties
  • En medeverantwoordelijk voor het opruimen en afsluiten van de kantine

Wat zijn je taken voor de bestuursdienst?

• Je print het programma voor die dag uit en hangt deze op de juiste plaatsen op
  • Je zet de borden buiten
  • Je opent de kleedkamers en controleert of deze schoon zijn
  • Je heet de tegenstanders en de scheidsrechters welkom en voorziet ze van een kop koffie
  • De scheidsrechters voorzie je in de rust van 2 muntjes, zodat ze wat te drinken kunnen halen
  • Je bent aanspreekpunt voor wat er die dag op de voetbal gebeurd, hierbij de notitie dat je altijd bij iemand van de jeugdcommissie terecht kunt voor calamiteiten
  • Ook ben je ondersteuning voor de bardienst en stuurt aan als dat nodig is
  • En medeverantwoordelijk voor het opruimen en afsluiten van de kantine

De eerste maanden zal er iemand van de jeugdcommissie aanwezig zijn, zodat we kunnen inwerken en ondersteunen waar dat gewenst is.

Tevens willen we van deze gelegenheid gebruik maken om te inventariseren wie van onze vrijwilligers EHBO of BHV heeft. Zodat we ook daar gelijk een duidelijk overzicht van hebben.

Geef het ons even aan ons door.

Jij bent diegene die wij nodig hebben! De vereniging kan niet zonder vrijwilligers!

Heb je een specifieke voorkeur? Inschrijfavonden.

Op dinsdag 15, woensdag 16 en donderdag 17 januari 2019 zijn er tussen 19.00 en 21.00 uur mensen in de kantine aanwezig om je hiervoor in te schrijven. Zo kan je zelf bepalen wanneer je je diensten draait. Anders zal je ingeroosterd worden.

Heb je vragen? Stel ze gerust.

Aanspreekpunt bardienst: Natasja van Bremen 06 10 20 07 68

Aanspreekpunt bestuursdienst: Mirjam de Keijzer 06 38 91 21 51

Maar natuurlijk kan je ook altijd terecht bij iemand van de jeugdcommissie of het hoofdbestuur.

Met vriendelijke groet,

Jeugdcommissie en hoofdbestuur v.v. Beesd