Kerkdriel – Er heerst een feeststemming bij het tweede elftal van Beesd. Eind november is er voor het laatst verloren, zo hebben Hoofdcoach Kroeze en Bronk het elftal goed op de rit. Vandaag gaat Beesd op bezoek in Kerkdriel, op papier altijd een lastige tegenstander.

Op een slecht kunstgrasveld maar met een heerlijk zonnetje, werd er om 12 uur afgetrapt. Beesd begon erg goed aan de wedstrijd, grote kansen voor Jasper van Bremen, Mathé Nab en Dyon van Bremen, maar helaas lag de keeper van DSC telkens in de weg. Via een vrije trap van Hans Kroeze moest de goalie uit Kerkdriel toch vissen, 0-1. De eerste keer dat DSC in het strafschopgebied kwam, eindigde in een penalty voor de gastheren, Martijn Kroeze kreeg de bal ongelukkig op zijn hand, en zo belande de bal op de stip. De Jerzy Dudek van Beesd stond op en keerde de penalty uitstekend in de verre rechterhoek. Net voor rust kreeg Jasper van Bremen nog de kans om de score op 0-2 te zetten, de vormdip van de aanvaller blijft terugkeren, de bal op 30cm van het doel, belande uiteindelijk bij de keeper.

Na de thee kreeg diezelfde Jasper van Bremen weer een goede kans, maar het wisselen van de goals bij rust was nog niet bij hem doorgedrongen, het leek meer op de bal verdedigend naast koppen, dan een serieuze doelpoging. DSC verzilverde de eerste kans na rust wel direct, na wat pech in de verdediging, liet de aanvaller Jelle van Soelen kansloos. Hierna golfde het spel wat op en neer, Beesd en DSC creëerden allebei wat kansen, maar scoorden niet. Rond de 70ste minuut bracht Jordi van de Water de bezoekers weer op voorsprong, het opjagen van de verdediging was succesvol en zo belande de bal in het doel. DSC ging opnieuw opzoek naar de gelijkmaker, maar mede door de uitstekende verdediging vonden de gastheren geen opening. In de laatste minuut gooiden Jasper van Bremen de wedstrijd op slot, misschien zijn minste schot op doel van de middag, was wel succesvol.

Weer drie punten voor het tweede van Beesd. Jasper van Bremen was erg blij met de overwinning en met zijn doelpunt, “Dit laatste doelpunt geeft mij veel vertrouwen, als ik deze niet had gemaakt, was ik ook van het veld afgelopen.”. Er breken wat rustweken voor het 2de aan, de competitie wordt op 10 maart hervat met een uitwedstrijd tegen Wadenoijen.