Nadat Beesd dinsdag helaas uitgeschakeld werd in de beker na een 2-2 gelijkspel tegen DFC uit Dordrecht, stond de eerste competitiewedstrijd op het programma uit tegen BZS. Een tegenstander waar Beesd al regelmatig tegen gespeeld heeft met wisselende resultaten. De omstandigheden waren echter prima voor een mooie pot voetbal en om half drie kon er afgetrapt worden door Beesd.

Na de aftrap is het voor beide ploegen duidelijk nog aftasten en ontwikkelt zich een rommelige openingsfase, waarin weinig kansen gecreëerd worden. BZS probeert vooral snel de voorhoede te bereiken, maar slaagt niet in deze opzet. Het enige gevaar van BZS in de eerste helft komt uit een corner die bij de tweede pal op de bovenkant van de lat gekopt wordt. Het had echter niet uitgemaakt, aangezien de scheidsrechter voor een overtreding fluit van de speler van BZS. Beesd probeert meer te voetballen en zeker bij balveroveringen er snel uit te komen. De ballen komen enkele keren gevaarlijk voorin, maar de scherpte in de eindpass of rond de 16 ontbreekt vooralsnog. Uiteindelijk is het toch Beesd wat verdient op voorsprong komt met een fraaie treffer. Joost de Bruijn kan Jarno van de Water op linksbuiten aanspelen en deze kan vrij naar binnen dribbelen en vanaf twintig meter vliegt de bal prachtig in de rechterbovenhoek buiten het bereik van oud-keeper van Beesd Bjorn Nuijsenborgh, 0-1. BZS heeft moeite met het goed druk zetten van Beesd, zeker op het middenveld, waardoor de meeste ballen blind naar voren gejaagd worden. De verdediging van Beesd zit goed in de duels en geeft daardoor bijna de gehele wedstrijd geen kans weg. Eenmaal moet Niels Jonker handelend optreden als een bal uit een voorzet voor de voeten valt voor een BZS-speler, maar van dichtbij weet Niels de bal te blokkeren. Met 0-1 gaan beide teams de rust in.

In de tweede helft verandert er weinig in het spelbeeld. Beesd speelt bij vlagen goed voetbal en BZS kan er, mede door enkele afwezigen, weinig tot niets tegenover zetten. Echter in tegenstelling tot de eerste helft creëert Beesd in de tweede helft een flink aantal kansen en al na een kwartier in de tweede helft breidt Beesd de voorsprong uit. BZS wordt in balbezit opgejaagd en uiteindelijk is het Arjan van den Bosch met een cruciale onderschepping net voor de middenlijn. BZS staat door het balverlies verkeerd en met bijna alle tien de veldspelers voor de bal en zo kan Arjan met een goede pass in de diepte Jarno van de Water 1 op 1 sturen en deze faalt niet in de afronding, 0-2. De wedstrijd is zo wel gespeeld en Beesd gaat op zoek naar meer treffers. BZS kan de tweede helft geen enkel moment gevaar stichten. Men probeert het met lange ingooien, hoekschoppen en voorzetten, maar allen worden onschadelijk gemaakt door de goed spelende defensie van Beesd. Beesd probeert de voorsprong te vergroten, maar enkele kansen worden jammerlijk gemist. Jarno van de Water kan na goed terugleggen van Dyon van Bremen zijn derde maken, maar schiet slecht in, waardoor Bjorn de bal makkelijk kan pareren. De volgende kans is voor Joost de Bruijn die op links opstoomt en zich een weg baant in de 16, maar zijn rush helaas niet kan bekronen met een doelpunt. Ook een vrije trap van Dyon van Bremen, die Beesd krijgt na goed doorzetten van Timo Warrens, kan Bjorn nog net een hand achter krijgen om BZS te behoeden voor een grotere achterstand. Gelukkig scoort Beesd alsnog de verdiende derde treffer. Jarno van de Water kan vanaf randje 16 vrij schieten, maar zijn poging knalt op de paal. De ingevallen Thomas Brouwer reageert alert en knalt de rebound overtuigend en fraai in de bovenhoek, 0-3. Niet veel later fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal en zo begint Beesd het seizoen goed met een mooie en verdiende overwinning. Een echte teamprestatie, waarin zowel aanvallend als verdedigend 90 minuten gestreden is voor de winst en de ‘0’ achterin.

Het seizoen begint zo goed voor Beesd, maar natuurlijk zegt 1 wedstrijd nog weinig. Beesd kan wel vertrouwen putten uit het goede spel bij vlagen en het feit dat achterin amper kansen weggegeven zijn. Er is echter nog ruimte zat voor verbetering en daar zal verder op getraind gaan worden om ook zondag 1 oktober thuis tegen Teisterbanders de drie punten te kunnen pakken. Teisterbanders verloor de eerste competitiewedstrijd met 0-2 thuis tegen Alem en zal gebrand zijn op een goed resultaat. Om 14.00 zal er afgetrapt worden op Sportpark Molenzicht!

Uitslagen senioren zondag 24 september
BZS 1 - Beesd 1 0-3