Op zondag 22 oktober stond voor Beesd de uitwedstrijd tegen RKTVC op het programma. In een slechte wedstrijd werd er met 6-1 verloren. Gezien het wedstrijdbeeld een terechte overwinning voor de Tielse gastheren, maar de 6-1 uitslag is erg geflatteerd te noemen.

Als er om half drie afgetrapt wordt, is het RKTVC dat met veel inzet en strijd de bovenliggende partij is, en dit behoudens een periode na rust ook de gehele wedstrijd is. Al vroeg in de wedstrijd moet Beesd alle zeilen bijzetten om enkele kansen van RKTVC onschadelijk te maken en met enige kunst- en vliegwerk lukt dit keeper Niels Jonker samen met de defensie. Beesd komt er sporadisch uit, maar kan weinig gevaar stichten. Dit lukt in de eerste helft welgeteld één keer en die keer is het ook gelijk raak. Beesd schakelt snel om na het veroveren van de bal achterin en Kevin Spronk geeft vanaf links een afgemeten crossbal op Jarno van de Water. Deze stuit in eerste instantie op een verdediger, maar houdt balbezit op rechts en kan terugleggen op de mee opgekomen Arjan van den Bosch. Deze schiet van binnen de 16 feilloos raak in de rechterhoek en zet Beesd op een voorsprong, 0-1. RKTVC lijkt hierdoor enigszins van slag, maar houdt het overwicht en schuift steeds meer op naar de goal van Beesd. De gelijkmaker blijft dan ook niet uit als een schot van buiten de 16 doorschiet op het natte en gladde veld, waardoor Niels Jonker de bal wel kan pareren, maar helaas de rebound in de goal ziet gaan. Even later is de volgende tegenslag voor Beesd als bij een hoekschop Niels Jonker geblesseerd raakt. Met een fikse blessure speelt hij nog wel de eerste helft uit. Helaas komt RKTVC nog voor rust op voorsprong door een schot van buiten de 16 in de verre hoek, 2-1.

In de rust wordt duidelijk dat Niels Jonker niet verder kan keepen en door het ontbreken van een reservekeeper moet centrale verdediger Kevin Kruissen (niet voor het eerst) als doelman fungeren tegen RKTVC. Gelijk na rust is er een scrimmage voor het doel van Beesd, maar RKTVC kan de voorsprong niet uitbouwen. Hierna komt Beesd eindelijk wat beter in de wedstrijd en houdt dit een kwartier vol en creëert het enkele goede kansen. Kevin Spronk stoomt door op links, maar ziet zijn schot uiteenspatten op de lat. Even later komt Beesd op gelijke hoogte. Lucas de Bruijn krijgt de bal vrij op de rand van 16 en schiet hard in. Zijn schot is te machtig voor de keeper om te klemmen en Jarno van de Water reageert als eerste om de rebound binnen te schieten. Echter, zoals wel vaker met clubgrensrechters, weet ook deze van RKTVC niet hoe gauw hij zijn vlag in de lucht moet steken voor buitenspel. De scheidsrechter oordeelt echter zelf dat het doelpunt telt, zwaait een afwijzend vingertje naar de grens en wijst naar de middenlijn voor het aftrappen van RKTVC. Echter blijkt de scheidsrechter allesbehalve een leidsman te zijn. Prima dat een scheidsrechter in gesprek gaat met een grensrechter over het voorval, maar keur een goal dan niet vol overtuiging goed om hem alsnog af te keuren. Een werkelijk belachelijke beslissing die eigenlijk de nekslag betekent voor Beesd, want niet veel later komen de gastheren op de 3-1. Beesd krijgt nog enkele kansen om de marge te verkleinen, maar slaagt hier niet in. Aan de andere kant vliegen de ballen van RKTVC uit alle hoeken en standen er wel in en dit leidt tot een zeer geflatteerde 6-1 nederlaag.

Op basis van het wedstrijdbeeld en het spel van Beesd een terechte nederlaag, maar niettemin mag Beesd zich enigszins benadeeld voelen door de scheidsrechter die blijkbaar weinig vertrouwen in zijn eigen waarneming heeft of blijkbaar erg makkelijk te beïnvloeden is. Zo valt na vijf wedstrijden een eerste balans op te maken waarin Beesd met zeven punten redelijk in de middenmoot staat, maar er nog flink wat te verbeteren valt en zal moeten om dit seizoen een keer uit de degradatieproblemen te blijven. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen DSC uit Kerkdriel op het programma. De degradant uit de derde klasse is duidelijk nog zoekende naar zijn vorm met slechts drie punten en vier nederlagen op rij. Dit is echter geen goede weergave van de kwaliteiten van DSC daar het veel beter kan dan dit en het voor Beesd een zware opgave zal worden om een resultaat te boeken volgende week. 100% inzet is daar in ieder geval een vereiste voor. Om 14.00 zal er afgetrapt worden op Sportpark Molenzicht!