Beesd – Na de klinkende overwinning van vorige week tegen Right ‘oh 3, was vandaag Mec’07 op bezoek op Sportpark Molenzicht. Een iets andere selectie werd er op papier getoverd, opvallende afwezige is Mathé Nab. Zijn fantastische helft in Geertruidenberg was niet onopgemerkt gebleven bij de staff van Beesd 1, en werd onmiddellijk bij de selectie gehaald. Toch was Hoofdcoach Carl blij dat hij Michel van Alphen weer kon zien schitteren op Sportpark Molenzicht.

Om 12 uur werd er afgetrapt op het hoofdveld van v.v. Beesd. De thuisploeg begon erg slap aan de wedstrijd, al na een paar minuten kon doelman Jelle de bal voor de eerste keer van de middag uit het net vissen. Na een corner waarbij dezelfde doelman onder de bal doorging, stond het al snel 0-2 voor Mec’07. Daarna werd het spel van Beesd vele malen beter. Er kwamen grote kansen voor Ricardo den Hartog & Marco Kroeze, beide strandde op de keeper. Na een goed blok van Marco Kroeze & Henk van de Burg kwam de bal bij Rick Bambacht, hij liet de keeper met een prachtige stift kansloos. Marco Kroeze kon er nog voor zorgen dat Beesd met 2-2 aan de thee ging, maar zijn stift belandde bij de hondenvereniging.

In de tweede helft opende Mec’07 wederom sterk. Sportpark Molenzicht hield zijn adem even in nadat de spits van Mec de verre hoek wist te vinden, maar met een wereld redding van doelman van Soelen hield hij Beesd in leven. Even later hielp de dwarsbalk ook een handje, een schot vanuit een hoekschop spatte uiteen op de lat. Hierna kwam Beesd er steeds beter uit, een schitterend hard schot van Hans Kroeze belandde keurig in de bovenhoek, en zo stond Beesd weer naast Mec’07, 2-2. Hierna gingen beide ploegen op zoek naar de winnende treffer. Helaas voor Beesd viel deze voor de bezoekers, een afstandsschot was te machtig voor van Soelen en viel binnenkant paal binnen.

Het bekersprookje van Beesd lijkt verder weg dan ooit. Een weekendje Centerparcs komt wel dichterbij, aldus Michel van Alphen. Die in zijn eerste 20 minuten voor Beesd een uitstekende indruk maakte als pinchhitter. Zondag mogen de rood-zwarten naar Dordrecht, voor een confrontatie tegen RCD. Een houdini-act is nodig voor Beesd om zich te kwalificeren voor de volgende ronde, maar zeg nooit, nooit!

Sponsor Beesd 2

8. Rick Bambacht 0 0
  Mathé Nab 0 1
  Totaal 37 11

Eigen Doelpunten Comp. Bek.
 1. Rick Bambacht 1 0
  Totaal 1 0