Beesd – Het is februari, de bal rolt weer voor Beesd 2. Na een goede reeks aan het einde van 2018 staat Beesd op een 6de plaats in de middenmoot. Een keurige prestatie aangezien Beesd in November nog de rode lantaarn in bezit had. De lantaarn is nooit meer teruggekeerd op Sportpark Molenzicht, en er wordt enkel nog omhoog gekeken.

Vandaag komt Hedel op bezoek bij het elftal van Kroeze en Bronk. In Hedel werd er pijnlijk verloren met 3-2, dus Beesd heeft wat goed te maken. Op een nat Sportpark werd er om 12 uur afgetrapt.

Het was voor beide ploegen even aftasten in het begin van de wedstrijd, maar langzaam nam Beesd het initiatief in handen. Er kwamen wat kansen voor de thuisploeg, maar deze werden niet verzilverd. Jasper van Bremen profiteerde van een fout in de verdediging van Hedel. Bij deze actie werd hij gevloerd in het strafschopgebied, en verdiende een strafschop voor Beesd, Hans Kroeze liet de keeper kansloos. Hedel kreeg vlak voor rust nog een goede kans, via Tim Kruissen kreeg Hedel de kans om een doelpunt te maken, doelman Jelle kreeg de bal nog net te pakken.

In de tweede helft begon Hedel beter aan de wedstrijd. Een afvallende bal werd binnengeschoten, en zo stonden de bezoekers weer naast Beesd. Na de tegengoal liet Beesd snel van zich horen, Hans Kroeze kopte knap raak na een goede voorzet van Rick Bambacht. Jasper van Bremen kreeg hierna de kans op de 3-1, maar de keeper van Hedel keerde de inzet van dichtbij knap. De gasten gingen opzoek naar opnieuw de gelijkmaker, deze viel rond de 70ste minuut, een hard afstandschot liet doelman van Soelen kansloos. De laatste fase van de wedstrijd was erg hectisch, Beesd ontving 2 gele kaarten, en Hedel 1. Rick Bambacht kegelde de bal vanuit een vrije trap op de binnenkant van de lat, helaas trilde het horloge van de scheidsrechter niet. Het duel leek op een gelijkspel te eindigen, maar niets was minder waar. Rond de 90ste minuut kon Jan Kroeze de bal net verlengen naar de doorgelopen Ricardo den Hartog. De kersverse rechtsbuiten omspeelde de keeper, en na de bal nog even goed te controleren, schoot hij de bal tegen de touwen!

Zo gaat Beesd verder waar het met mee gestopt was in December, het winnen van wedstrijden. Hoofdcoach Bronk was content met de overwinning, "Het is altijd afwachten hoe zo'n ploeg uit de winterstop komt, blij dat we ook zonder collega Kroeze deze wedstrijden over de streep kunnen trekken." Aanstaande zondag staat de lastige uitwedstrijd in Kerkdriel op het programma. In Beesd werd en na een spektakelstuk nipt gewonnen van DSC.

Sponsor Beesd 2

8. Rick Bambacht 0 0
  Mathé Nab 0 1
  Totaal 37 11

Eigen Doelpunten Comp. Bek.
 1. Rick Bambacht 1 0
  Totaal 1 0