BEESD – In de strijd om promotie naar de derde klasse is Beesd prima uit de startblokken gekomen. De ploeg van Wim Bender versloeg SVSSS uit Udenhout met 2-0.

Bender was tevreden met wat zijn ploeg had laten zien. “We hebben veel strijd geleverd en daar hadden zij moeite mee. Ik denk dat wij verdiend gewonnen hebben.”

Beesd kwam in de openingsfase goed weg. Eerst maakte Dion Hol een kans van Jim de Laat onschadelijk. Uit de daaropvolgende corner kopte Ruben Diederen op de lat. Halverwege de eerste helft kreeg ook Beesd zijn eerste grote kans. Hans Kroeze speelde Rens Bronk vrij, maar de aanvaller treuzelde te lang en zag zijn kans verloren gaan. Vlak voor rust mikte gelegenheidsspits Kroeze zelf uit kansrijke positie met zijn mindere rechterbeen recht op doelman Sebastiaan Kuijs.

Foto's zijn gemaakt door Wim de Bruijne en zijn hier te vinden!

Steekpass
Na rust waren de kansen wel aan Beesd besteed. Tien minuten na de thee legde Kroeze de bal op het hoofd van de vrijstaande Kevin Spronk die eenvoudig de 1-0 binnen knikte. Nog geen minuut later stond het al bijna 2-0. Jasper Gremie knalde op de vuisten van Kuijs.

Halverwege de tweede helft viel die 2-0 alsnog. Een steekpass van Igor Bassa bereikte Bronk die breed legde op Kroeze. De man van de assist bij de eerste treffer maakte nu zelf de 2-0. In de counter kreeg Beesd nog een paar mogelijkheden om verder uit te lopen, maar de grootste kans was voor de gasten. Lars Cornelissen mikte voor open doel echter te hoog.

Puzzelen
“Het is jammer dat we niet nog wat verder uitgelopen zijn, want dat had best gekund”, vond Bender. Minpuntje van de wedstrijd waren de drie opgelopen gele kaarten die alle drie een schorsing opleverden. Daarom moet Beesd het in de return op Tweede Pinksterdag stellen zonder aanvoerder Coen Verwolf, Jasper Gremie en Igor Bassa. Daar tegenover staat de terugkeer van Jarno van de Water, Nick van Gameren en Randy den Hartog. “Maar dat zijn toch andere types. We zullen dus weer moeten gaan puzzelen”, besefte Bender.