Dinsdag 13 december presenteerde Jeroen van Stappershoef het voorstel van Voetbal Vereniging Beesd voor het leefbaarheidsinitiatief bij de Gemeente Geldermalsen. Het project waar v.v Beesd zich dit keer voor inzet is “v.v Beesd op weg naar energiebesparing”.

Voetbal Vereniging Beesd wil een bijdrage leveren aan een duurzame milieubewuste (lokale) samenleving. Het maatschappelijk doel van dit project is een schoner milieu, duurzaamheid en lagere energiekosten voor een toekomstbestendige accommodatie voor leden, gebruikers en gasten van de vereniging. Om dit te realiseren wil Voetbal Vereniging Beesd de huidige CV installatie aanpassen, mede door het plaatsen van een zonneboiler die zijn warm water verkrijgt door het plaatsen van zonnecollectoren. Een zonneboiler gaat eerder in werking dan zonnepanelen en werkt ook op daglicht. Deze zonneboiler zorgt voor minder CO uitstoot en geeft een besparing van 65,6 % per jaar.

Het leefbaarheidsinitiatief is in de Gemeente Geldermalsen opgezet zodat inwoners en verenigingen gestimuleerd worden om het eigen initiatief te nemen waar het gaat om behoud en versterking van de leefbaarheid in hun directe woonomgeving. Het  leefbaarheidsinitiatief van Voetbal Vereniging Beesd heeft als doel de bewustwording van alle gebruikers, jong en oud, om een bijdrage te leveren aan een duurzame milieubewustere samenleving.

Iedereen woonachtig in Gemeente Geldermalsen (vanaf 12 jaar met een bsn nummer)  kan t/m 3 januari stemmen op het leefbaarheidsinitiatief van Voetbal Vereniging Beesd.

Stemmen kan via: