BEESD – De derby Beesd-Rhelico was het aanzien amper waard. De wedstrijd leek op een volkomen logische 0-0 af te stevenen, maar in het slotkwartier viel er toch nog iets te beleven op sportpark Molenzicht. Rhelico nam een voorsprong, maar Beesd keerde de score binnen twee minuten om en pakte de volle winst: 2-1.

Voor de gasten was de nederlaag erg zuur. Trainer Wim Looyen zat voor de laatste keer op de bank en had graag met een mooi derby-resultaat afscheid genomen. “Maar het is vooral voor de spelers erg zuur. Ze hebben hier naartoe geleefd en dan is het zonde om in de slotfase te verliezen.” Beesd-trainer Wim Bender was uiteraard blij met de punten. “Die hebben we gewoon keihard nodig. Maar verder was het erg slecht. Ik kan het niet mooier maken.”

Foto's gemaakt door Jeroen de Bruin en zijn hier te vinden!

In de eerste helft was Beesd zonder goed te spelen de meest dreigende ploeg. Via Hans Kroeze, Rens Bronk en Igor Bassa kreeg de ploeg enkele aardige kansen. Na rust waren de rollen wat omgedraaid en speelde Rhelico meer naar voren. Grote kansen kreeg de ploeg echter niet. Een kwartier voor tijd viel alsnog de openingstreffer en die kwam op curieuze wijze tot stand. Beesd-aanvaller Kevin Spronk treuzelde wat te veel met uitverdedigen. Hij schoot de bal tegen Frans Formijn en zag dat daarmee direct de 0-1 in het doel viel. Na een vrije trap van Kroeze op de lat, pakte Beesd de wedstrijd alsnog.

Vijf minuten voor tijd beging Akram Chahyd een overtreding op Jasper Gremie. De toegekende strafschop betekende de 1-1 van Kroeze. Twee minuten later kreeg Bronk op rechts alle vrijheid om ook nog de winnende treffer te produceren: 2-1.

Looyen heeft er echter alle vertrouwen in dat Rhelico, met de nieuwe trainer Murat Tatli, zich zal herstellen. “Na de winterstop is de groep weer compleet. Als dat zo blijft, zijn er genoeg ploegen waarvan Rhelico kan winnen.” Ook Bender denkt dat Beesd niet onderin hoeft te blijven hangen. “Ook wij hebben te kampen met veel afwezigen. Met een complete groep pakken wij nog genoeg punten.”