Donderdag 5 maart hebben we een aangepaste stuurgroep bijeenkomst gehad. De tijd begint te dringen. Veel moet er nog gebeuren. De stuurgroep leden vergaderen op dit moment 10 tot 15 uur per week! We vergaderden nu van 17.00 tot 20.00. eten en vergaderen tegelijk, de tijd moet ergens gevonden worden…

Het oude Posthuis heeft alweer en volledig belangeloos voor een fantastische maaltijd gezorgd. Want ook de dinsdag ervoor waren we een vergaderdiner aan het houden.

Gelukkig leidt de sfeer er niet onder, het geeft tot nu toe steeds weer mooie goede energie die we nodig hebben om het tot een mooi einde te kunnen brengen.

Locatie onderzoek

Van het grootste belang is nu dat het locatie onderzoek goed en tegelijkertijd zo snel mogelijk wordt afgerond. De emoties, ook binnen de stuurgroep, naderen een hoogte punt. Respectvol en scherp aan de wind wordt er gestreefd naar een zo afgewogen resultaat. Uiteraard hebben de stuurgroep leden geen directe invloed op de uitslag. Toch moet ieder argument naar waarde meegewogen worden. Een lastig maar noodzakelijke hobbel naar een vereniging die klaar is voor de toekomst en waar iedereen zich thuis zal gaan voelen!

Dinsdag was er een extra stuurgroep overleg. We hebben met Ruger Schuijffel gesproken, de projectleider van KYSYS en verantwoordelijk voor het locatieonderzoek. De stuurgroep was over dit gesprek niet voldoende tevreden. Daarom zitten we aanstaande dinsdag, 10 maart, weer bij elkaar omdat we voor deze belangrijke  beslissing niet voorzichtig en secuur genoeg kunnen zijn.

Informatie bijeenkomst

Wie doet wat? Niemand vergeten en er voor zorgen dat we een positieve start gaan maken. Dat is in grote lijnen de opdracht. Welke vragen leven er, waar vinden we de antwoorden op de vragen die er mogelijk gesteld gaan worden. Veel voorbereiding en nadenkwerk waarbij ook een grote rol is weggelegd voor de werkgroep leden.

Maar wat het allerbelangrijkste is is dat er voldoende leden aanwezig zullen zijn. Uiteraard  zijn ook niet leden die geïnteresseerd  zijn ook van harte welkom. Mooi om te zien dat er bij Beesd een Facebook account is waar het aantal leden wordt bijgehouden die aanwezig  zullen zijn. Wij, de stuurgroep gaan uit van minimaal met 350 mensen!

Naast de uitleg van KYBYS zal ook de gemeente Geldermalsen in de persoon van wethouder Wiendels en de heer van de Koppel, het belang van het samengaan onderstrepen en motiveren. De verkiezing van de nieuwe naam en een presentatie van het plan om tot een samenwerking te komen. Naast de locatie zijn er de onderwerpen, bestuur, organisatie, cultuur (vereniging), communicatie, accommodatie, financiën en niet te vergeten het voetbal!

Nieuwe naam

Het insturen van namen is nu gesloten. Er is zeer enthousiast en veelvuldig gereageerd op de vraag.

De stuurgroep leden maken een selectie op basis van aantallen en voorkeur. Uiteindelijk blijven er 5 namen over. Bij binnenkomst krijgen de leden een formulier waarop de voorkeur kan worden aangegeven. Dit formulier gaat in een doos en worden geteld. De naam met de meeste stemmen is de nieuwe naam. De winnaar is degene die de naam on-line heeft gezet en de gelukkige zal zijn van een trekking uit de overige inzenders.

Het is van het alle grootste belang dat we allemaal aanwezig zijn! Het gaat tenslotte over de toekomst van het voetbal in onze directe omgeving.