Beste leden, ouders en sportvrienden,

Woensdag 25 maart heeft Rhelico via de pers laten weten dat ze voorlopig het fusieproces hebben opgezegd, omdat ze zich niet konden conformeren aan het locatie onderzoek.

Stuurgoep Beesd heeft hierop in de loop van die woensdagochtend een persbericht laten uitgaan en op de site van V.V. Beesd laten plaatsen. Die inhoud is bij u bekend.

De ontwikkelingen hebben sindsdien niet stilgestaan, en met deze brief willen wij u hierover informeren.

De opdracht van het bestuur was te onderzoeken of er een fusie mogelijk is met Rhelico. Dat betekende: een fusieplan maken en de keuze voor de meest geschikte locatie te laten onderzoeken door een onafhankelijk bureau.

In bijzijn van de gemeente, beide besturen en de KNVB is besloten dat de uitslag van het onderzoeksbureau bindend zou zijn en over de inhoud geen discussie gevoerd zou worden.

Wij vinden het een gemiste kans dat de gezamenlijke bijeenkomst van zaterdag 28 maart om de leden van Rhelico en Beesd het fusievoorstel te presenteren niet is doorgegaan. Ook zou KYBYS die middag het locatieonderzoek presenteren en onderbouwen.

Wij vinden namelijk dat alleen de leden met een stemming tijdens de ALV de fusie nog konden verwerpen. Het is niet aan de stuurgroep om dit proces te stoppen. Wij zijn er als Beesdse delegatie van de stuurgroep van overtuigd dat als u de plannen, die door tientallen enthousiaste leden van Beesd en Rhelico zijn opgesteld, zou hebben gehoord, u de juiste keuze had gemaakt.

Het bestuur en de stuurgroep van Beesd vinden nog steeds dat het belangrijkste doel is om de jeugdleden een toekomstbestendig sportpark te kunnen bieden. Het zien van de trainingen, wedstrijden en het enthousiasme van de jeugdelftallen afgelopen zaterdag heeft ons weer de nodige energie gegeven om door te gaan met het maken van plannen voor de toekomst.

We willen daarom zo snel mogelijk een aantal gesprekken gaan voeren, met de KNVB bijvoorbeeld, met het onderzoeksbureau KYBYS dat de locatiekeuze heeft gemaakt. Ook willen we zo snel mogelijk aan tafel met de gemeente gezien de laatste berichten in de Gelderlander en het Nieuwsblad Geldermalsen.

We hebben er tot nu toe voor gekozen om jullie via de website op de hoogte te houden. Er zijn nog teveel ontwikkelingen aan de gang, waarvan de uitslag nog niet is te overzien.

Zodra we een concreter beeld hebben van hoe we verder gaan, beleggen we zo snel mogelijk een ledenvergadering om de toekomst van onze voetbalclub met jullie te bespreken.

Heb je in de tussentijd vragen of ideeën, je kunt altijd bij een van de stuurgroepleden of het bestuur terecht.

Patrick Kemker, Jeroen van Stappershoef en Roland Versteegh