RUMPT - Beesd won de Geldermalsense derby in de vierde klasse F Zuid 1 tegen Rhelico met dezelfde cijfers als de eerdere wedstrijd in Beesd: 1-2. Was de eerste zege wat gelukkig, nu was die echter volkomen verdiend. Want Rhelico kwam er grote delen van de wedstrijd niet echt aan te pas. Wel was de 1-1 ruststand verrassend te noemen, want Rhelico schoot precies een keer op doel. Op slag van rust was het raak.Beesd was beter, ook al voor de pauze en had twee kansen in de eerste vijf minuten. Een vrije trap van Jarno van de Water zeilde net langs de paal en Rens Bronk kopte van dichtbij over. Dat was het voor het eerste half uur. Daarna scoorde Van de Water voor Beesd de 0-1 en maakte Willem Verweij op slag van rust gelijk.

Na de hervatting nog drie opmerkelijke momenten: de rode kaart in de 55ste minuut voor Akram Chahyd van Rhelico voor slaan en de 1-2 van Jasper van Bremen honderd tellen later. Daarna hobbelde de wedstrijd naar het einde, al liet Beesd nog een aantal kansen liggen. Van de Water miste zelfs op vijf meter van het lege doel.