Onder veel belangstelling heeft Ron Jans, trainer van Pec Zwolle, Op vrijdagavond 2 september een boeiende lezing gehouden voor de leden van de Business Club v.v.Beesd,  trainers en leiders van de jeugd en senioren als wel het bestuur van de v.v.Beesd.

Ben Frehe, voorzitter van de Technische commissie van de jeugd, gaf de aftrap met de presentatie van het jeugdplan, toegespitst op de voetbaltechnische aspecten binnen de v.v.Beesd. Hier op volgend leidde Ron Jans de discussie over de inhoud van dit plan. Vervolgens deelde  Ron Jans zijn visie op voetbal en gaf hij een inkijk in zijn carrière als jeugdvoetballer, amateurvoetballer, prof voetballer en trainer.

Gedurende 2 uur wist hij alle aanwezigen te boeien. In de aankondiging werd al gezegd dat Ron Jans wellicht één van de meest sympathieke trainers is. Na zijn betoog kan hier gerust het woord enthousiast aan toegevoegd worden. Ron Jans doet zijn werk met passie en weet dit over te brengen op anderen.

Dat de start van de competitie misschien wat mager is, baart hem op dit moment nog niet direct zorgen. Hij heeft het volste vertrouwen dat dit ten positieve gaat veranderen.